1. Acum ar fi util să revenim la tipurile de vehicul pentru a putea alege care este cel ce îți este necesar și să nu uităm și de Aspectul sau – PE CARE

În principiu dacă ai nevoie de flexibilitate, de adaptare și a fi practic în același timp, dacă poți face niște compromisuri legate de confort și acceptarea unui spațiu mai mic, ai putea fii fericit cu un van. Este ușor manevrabil și asigura siguranță.

 Dacă ai nevoie de mai mult spațiu și o izolare mai bună, alegi un semiintegrat care însă e mai puțin practic.

Dacă călătorești cu familia și ai nevoie de paturi suplimentare atunci un alcov este o alegere salvatoare.

Dacă banii nu reprezintă o problema atunci alegi din prima clasa de lux, și anume autorulota integrată care oferă mai mult spațiu și mult mai mult confort.

A alege o autorulota este un lucru la fel de personal că a alege o casă sau hainele. Nu există o schemă care poate fi aplicată. Uneori creștem împreună cu mașina aleasă, alteori ajungem să o schimbăm din motive diverse.

Poate ar trebui să te gândești la ce fel de plan de dispunere a mobilei și instalațiilor te-ar satisface cel mai mult. Ar fi bine să iei în calcul : paturile sau sistemul de dormit, spațiul toaletei ( dus, wc), dimensiunea spațiului destinat bucătăriei, spațiul de luat masă/relaxare – livingul.

Evident că de-a lungul anilor a apărut o întregă constelație de machete standard pentru diferite tipuri de Caravane. Evident că mereu te poți abate de la standard și face ceva personalizat, doar suntem deja ași la așa ceva … gen demolat pereții interior în apartamente, lărgit camera, mutat bucătăria pe balcon etc

 După ce ai determinat ce vrei să cari cu tine, câte persoane și cât spațiu îți trebuie, poți începe să te uiți pe planurile și schițele dealerilor.

Este necesar să îți placă cum arată pe exterior dar mai ales pe interior: aspectul mobilei, culoarea, aplicațiile cromate se presupune că le alegi pentru ceva ani de zile, perdelele și husele de scaune le mai poți schimbă și pe parcurs. Legat de material, acum se merge cât mai puțîn pe lemn care este sensibil la umiditate, se alege aluminiu, plastic, fibră de sticlă… dar dacă ai grijă de lucruri ..poți alege liniștit și lemnul.

 Alegerea platformei de baza pentru Autorulota ta

Caravanele sunt contruite în principal pe platforme de vehicule comerciale care sunt utilizate pentru transportul de mărfuri. Practic se pleacă de la conceptul de dubă și mai departe se construiește în interior o minicasa și așa apare CamperVanul. Pentru autorulotele semi-integrate și cele cu alcov se construiește separate spațiul de locuit și se montează apoi pe platforma de baza ce conține cabina. Iar cele integrate sunt contruite integral împreună cu cabina.

Cele mai populare platforme sunt:

 Fiat Ducato

Citroen Jumper

Peugeot Boxer

RENAULT MASTER / Opel Movano

Ford Tranzit

Mercedes Sprinter

VW Crafter

“VW BULLI” (T3, T4, T5, T6,…. T7)

Fiat Ducato este numărul unu clar. Acesta combină robustețea, spațiul bun, distribuția uriașă și o bună rețea de ateliere de reparații. În funcție de preferințele personale și de buget, una dintre alternative poate fi soluția.

Tot la categoria numărul unul este și Mercedez Sprinter. 2 – Renault Master, 3 – Ford Tranzit

Motorizările sunt diverse. De la 110 CP la 190CP, chiar și peste. Mai demult autorulotele aveau 70CP și asta nu era chiar distractiv. Chiar dacă nu vei conduce cu 150km/h datorită consumului ridicat și a curenților laterali, pe pantele lungi de autostrada sau pe drumurile montane vei avea nevoie de un motor mai puternic. Cu cât este mai mare Autorulota cu atât ar trebui să fie și motorul mai puternic. Unmotor preferat este Ducato cu 130CP, ceea ce înseamnă că Van-urile mici, până în 5,4m, sunt bine motorizate, iar cele mai mari trebuie să se adapteze la viteze de deplasare confortabile.

Durabilitatea construcției (calitatea) : nu sunt recomandate caravanele cu o structura de lemn pentru că vor fi infiltrații de apă. Construcția cea mai sigură este cea monobloc. Capota este bine să fie antigrindina, partea de jos bine protejată ca și partea inferioară.

Mobila este bine să fie din lemn masiv sau structură din lemn masiv, sau în cazul în care se vrea ceva mai ușor din materiale composite, în nici un caz pal ( gen mobilă ikea) care nu rezistă la umiditate.

Rezervoarele de apă ( curată și folosită) trebuie să aibe aceeași capacitate, pentru 4 persoane se recomandă rezervoare de 120l ( puțini își permit așa ceva )

Paturile trebuie să fie confortabile și dacă sunt duble ar fi ideal să fie accesibile pe ambele laturi ( mai multă independența noaptea,nu trebuie să il trezim și pe cel de alături, putem face și patul mai ușor)

Ar fi bine să alegi o mașină care are o sarcina utilă de cel puțin 450kg.

Mașinile cu o lungime mai mare de 7,5m, este bine să fie mai mari de 3,5t, ca să nu depășești greutatea maximă a mașinii cu ceea ce plimbi cu tine, asta având și dezavantaje: viteză limitată pe autostrăzi, drumuri interzise, și mai puțin ușor de revândut mașina.


 Prin urmare, dacă vreți să îți  găsești un Camper perfect sau aproape perfect, trebuie să treci printr-un proces de autocunoaștere, cu sinceritate, să îți definești criteriile și obiectivele și să faci liste cu ele.

Camperul perfect nu există. Respiră! Am luat-o pe rând! Am terminat etapa 4:

  1. Cum și unde vrei să folosești camperul?
  2. Cât de mare să fie? (în funcție de pasageri, bagaje, cerințe de spațiu, permis de conducere, sarcină utilă)
  3. Ce ar trebui să îți ofere? (confort și echipament)
  4. Pe care îl poți alege? ( tip și aspect)
  5. Cât vrei să dai pe el?