1. După ce am visat împreună și am croit cel mai colorat plan, vine retezătorul de vise: Bugetul – CÂT?

O autorulotă nu este deloc ieftină și nu ar fi deloc o idee strălucită să epuizezi tot bugetul tău cu achiziția unei astfel de mașini, sau și mai rău să te bagi în datorii pentru ea, ca în final să nu îți mai rămână bani să îți permiți și vacanță cu mașina. Înafară de asta, mereu trebuie să ai un fond păstrat pentru repartii neprevăzute.

Costurile de achiziție a unei autorulote cuprind:

–          prețul mașinii

–          costul de înregistrare

–          accesoriile necesare ( portbiciclete, ustensile,veselă etc)

Costurile curente ale autorulotei cuprind:

–          asigurarea / impozitul

–          întreținerea / reparații

–          cauciucurile

–          taxe de drum

–          combustibil

–          taxe de camping

–          costuri de parcare

Mai departe, tu ești cel care decide care este bugetul pe care îl poți alocă autocaravanei, astfel încât să rămână destul buget și pentru o primă vacanță cu nouă și frumoasă caravană.

A cumpără o Autorulota nouă sau utilizată?

Ambele au avantaje și dezavantaje

Nou: – obții exact vehiculul dorit în configurația perfectă

–          nu ai mobilier uzat

–          cumperi de la dealer și asta înseamnă că ai garanție

–          Dezavantaje: prețul ridicat

–          Pierderi relativ mari de valoare

–          Timp lung de așteptare până la livrare

Utilizat :

–          Preț relativ mai mic

–          Pierdere de valoare mai mic

–          Autovehicul deja testat și problemele deja rezolvate

–          Poți pleca chiar acum cu el

–          Dezavantaje: mobilierul și partea tehnică deja utilizate, pot prezența semne de uzură

–          Reparațiile vor fi necesare mai curând la mașinile mai vechi

–          Avantajul de preț nu este atât de mare cât se speră

–          Dacă cumperi de la privat nu ai nici o garanție

–          Tehnică mai veche, demodată

–          Trebuie să verifici o mulțime de detalii ( de pe o lista) înainte de a cumpără mașînă

Un compromis bun ar fi să iei o mașină de prezentare de la un dealer, o poți și închiria și apoi dacă o achiziționezi este posibil că dealerul să considere banii de închiriere că un avans de achiziție

Poți să îți construiești singur un CamperVan

Dacă te poți mulțumi cu un design simplu, cu finisaje așa și așa, te poți apuca să faci tu singur conversia. În cazul în care vrei să apelezi la ateliere specializate vei ajunge la un preț mai mare decât dacă ai cumpără din prima o autorulota. Este și normal că un model individual să coste mai mult decât unul standardizat.

Un sfat pe care îl tot aud și îl dau și eu mai departe: să închiriezi mai întâi ceea ce îți dorești, pentru a descoperi dacă această experiență este pentru ține sau nu prea.

În Concluzie: alegerea unei Autorulote este un proces personal, precedat de o mulțime de întrebări, condiționat de sinceritate și autocunoaștere, este un compromis care trebuie să împace și ideea de vacanță de vis, și pe cea de mărime, manevrabilite, spațiu și cerințele de confort și dotări, și în final să se încadreze în buget. Mașina perfectă nu există, în schimb poți avea vacanță perfectă cu mașina imperfectă!


 Prin urmare, dacă vreți să îți  găsești un Camper perfect sau aproape perfect, trebuie să treci printr-un proces de autocunoaștere, cu sinceritate, să îți definești criteriile și obiectivele și să faci liste cu ele.

Camperul perfect nu există. Respiră! Am luat-o pe rând! Am terminat:

  1. Cum și unde vrei să folosești camperul?
  2. Cât de mare să fie? (în funcție de pasageri, bagaje, cerințe de spațiu, permis de conducere, sarcină utilă)
  3. Ce ar trebui să îți ofere? (confort și echipament)
  4. Pe care îl poți alege? ( tip și aspect)
  5. Cât vrei să dai pe el?

Asa e ca e greu sa alegi????