Vine si acel moment in care incepi sa te uiti dupa un ajutor pentru Golf. Ultima vara, cea petrecuta in tara, a fost mult diferita de restul vacantelor noastre.
In EuroTrip-uri, am cautat mereu sa vedem cat mai mult. Au existat desigur si perioade de rasfat, in care am ramas mai multe zile in acealsi loc. Vara trecuta, am umblat prin Romania. Paradoxal, timpul a fost mult mai scurt, desi si suprafata a fost mai mica. Totusi, am prins multe zile ploioase si, in aceste conditii, am realizat cat de mic este Golful. Cand umblam zi de zi in alta parte, nu apucam sa observam ca ne e cumva putin spatiul din interior, acum blocati in masina…am observat aceasta.
Drept urmare am inceput sa proiectam urmatoarea etapa.( Desi am impresia ca incep sa nu mai vad padurea de copaci.)
Ce vrem in mod special de la noua masina?
- Garda mai inalta
- Toaleta in masina
- Spatiu mai mult deasupra patului
- O baterie care sa nu fie epuizata de incarcatul laptopului etc / o a doua baterie + panou solar
- Loc de mancat in masina
- Eventual frigider
Vrem o caravana? Nu
- Se pare ca va fi masina unica candva
- Nu poti intra cu ea in orase
- Trebuie sa mergi la camping in toate zonele civilizate
- Nu ai parcari gratuie in zonele interesante
- Nu gasesti usor parcare
- Ai limitari la multe drumuri
- Inca ne dorim sa calatorim si nu sa traim in caravana
Nu stim si nu avem idee ce ne asteapta in materie de vacanta..calatorii..viata. ciudata situatia. E chiar o incercare mare de a lasa controlul deoparte.
Pentru calatoriile tipice de melc pe contrasens ne este buna o masina mica…putin mai mare. Pentru calatoriile oarecum statice..e necesara o masina ceva mai mare. Spatiul interior necesar pentru un pic mai mult timp de scris, de stat, de citit sau cine stie ce.
Dimensiunile maxime gandite acum. Masina va deveni la un moment dat masina unica. Deci trebuie sa aibe mobilitate maxima si in oras.
Lungimea maxima: 5m. Depindem de locuri de parcare, care standard au 5m.
Inaltimea maxima: o vedem la 2m. Conditionata de parcarile subterane, parcari limitate ca inaltime. Presupun ca o inaltime mai mare atrage si un consum mai mare de combustibil. Chiar si asa, alegand o masina de maxim 2m inaltime deja am renuntat la sutele de parcari gratuite din Franta cel putin, care au limitarea de inaltime la 1,8m.
Ne-ar placea o masina cu partea din spate cu panouri, gen duba, inchisa? Nu. Iubesc geamurile, lumina.
O masina cu geamurile obturate = intimitate, posibilitatea de a pune dulapuri laterale inalte, o mai buna izolare fonica si termica, spatii de depozitare peste tot / senzatie de cutie, aerisire defectuoasa, impune aplicarea de trape si ventilatie in tavan.
Masinile mici au geamuri care intra in portiere, le poti dubla cu plasa de tantari si poti dormi ventilat noptile. Masinile mari cu geamuri, au geamurile fixe si ventilatia din timpul noptii inca imi ridica semne de intrebare. Presupunand ca am lua un Sharan am vazut ca modelele sunt diferite si ca pana in 2010 se deschdeau toate cele 2 geamuri, iar din 2015 nu stiu daca geamurile din spate se mai pot deschide.
Patul in masina: este imposbil de facut pe latul masinii, Mihai avand 1,85m. Cele mai late au in interior 1,87, ok… tot nu incape linistit, ca ar trebui si o izolare etc, iar inaltimea minima a unui astfel de van este 2,25.
Ramane patul pe lungime. Vreau sa scap de facut patul in fiecare zi? Nu neaparat. Un pat desfacut = spatiu ocupat permanent. Vad ca solutie un pat care se va extrage.
Pana acum am folosit o saltea gonflabila de la decathlon, cu inaltime ceva gen 11cm umflata, saltele de 4 cm de burete si n straturi protectoare. Saltea gonflabila = spatiu castigat in timpul zilei. Saltea cu arcuri = minim 20 respectiv 40 cm blocati in timpul zilei ( presupunand ca o facem din 2 bucati si le suprapunem ziua.) Saltea de spuma… 12cm x 2.
Vreau sa gatim in masina? Nu. Mirosuri, spatiul necesar.
Vreau sa putem face un ceai sau fiebe un ou in interior? Da.
Asta inseamna o bucatarie mobila, in special exterioara, ca deobicei in lada, un aragaz mic de voiaj pe care sa il putem folosi si in interior. Mihai vrea si o butelie mai mare cu mai multa putere la gatit. Si un aragaz poate cu 2 ochiuri.
Loc de luat masa in interior? Da. Am mancat de multe ori in golf, in fata pe o improvizatie de masa, gen cutie sau capac de cutie, la inceput era chiar parasolarul cel pe care mancam
Pastram masa si fotoliile pentru mancat afara = necesar spatiu destinat pentru depozitarea lor
Vreau toaleta ecologica in masina. Sigur da.
Vreau sa fac dus in masina? Nu. Este ok dusul in spatele masinii
Dus in masina = tavan inaltat +spatiu dedicat, hidroizolat. Tavan inaltat = adio parcari subterane, alta transa de taxe la ferry .
Masina mica:
- Esti invizibil, poti sa ramai sa dormi asa incognito si in oras, si in parcare de hotel/camping, te poti strecura mai nevazut
- Poti monta un dus pe masina, prin cadere
- Taxe mai mici
- Consum mai mic
Masini posibile: Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy. Alt model de golf se exclude pentru ca s-a schimbat forma si nu castigi mai nimic
Inconveniente:
- Nu poti pune o toaleta in masina
- Castigul de spatiu este relativ
- Daca pui portbagaj si dus sus ajungi peste 1,80 si gata cu parcarile gratuite
- Garda masinii mica
Masina medie :
- Esti relativ invizibil
- Nu prea cred ca mai incape o toaleta in masina
Masini posibile Caddy maxi, Citroen berlingo, Opel combo life, Fiat doblo
Masina mare
- Spatiu mult in interior
- Vizibilitate mai mare la drum
- Se poate dota cu toaleta
- Garda mai sus , poti umbla mai in largul tau pe drumuri dificile
Dimensiuni
GOLF 4 | Sharan | Caddy maxi | Transporter | |
Inaltimea | 1.49 | 1.74 | 1.84 | 1.99 |
Inaltimea interioara | 1.07 | 107/97 | 1.25 | 1.41 |
Garda | 13 | 15.2 | 16.3 | 20 |
Lungimea | 4.40 | 4.85 | 4.88 | 4.90 |
Lungimea pana la scaunele din fata | 1.90 | 2.08 | 2.25 | 2.32 |
Latimea interioara/intre roti | 1.2/1.1 | 1.57/ | 1.55/1.13 | 1.70/1.24 |
1995-2000 1 generatie
2000-2004 1A 2004-2010 1B – capata airbaguri si AC 2010-2015 2.0 bazata pe Passat Usile din spate glisante 2015 – facelift motor de golf 2016 |
T4 1990-2003
T5 2003-2009 T5 2009-2015 ( facelift) T6 2016- |
|||
Suprafata compartiment | 4.3 | |||
Cutia portbagaj 1,75 X 83 x 40 | 420 | |||
467+180 |
Costuri
GOLF 4 | Sharan | Caddy maxi | Transporter | ||
1,4-1,6 | 64 | 63 | |||
Impozit | 1.601-1.8 | 180 | |||
1.8-2.0 | 200 | 200 | 200 | 200 | |
Asigurare clasa B8 | · | 377-812 | |||
Consum | 10,9 | 8,5 | |||
· | |||||
Si uite cum am cazut in capcana. De cateva luni, aproape 5, m-am perturbat cu totul si caut masina, caut solutii pentru cum sa calatorim in continuare. Si uite ca din outside of box, m-am pomenit chiar in cutie..
Am uitat ca scopul este sa explorez, sa calatoresc, sa cunosc, sa vad si m-am pomenit ca investesc toata energia mea in
Outsite of box…..