Nu este prima dată când ajungem acolo. Și anul trecut a fost un popas de o noapte al nostru. Ce ne place acolo? Liniștea care te îmbibă (În afară de weekend când e posibil să ai mari surprize. Într-un an am luat o cazare intr- o clădire din spatele Postului de Jandarmi montani. Toată noaptea a fost paranghelie la restaurantul de vis-a-vis.) Noaptea m-am trezit și m-am întrebat dacă am surzit. Într-un final am auzit un câine lătrând undeva foarte departe, m-am liniștit și m-am culcat înapoi.

Dimineață pe la 6 bate toaca și apoi poți să auzi slujba de dimineață. Mănăstirea, una bogată și mândră, te fascinează cu stilul ei brâncovenesc. Amintește mult de mănăstirea Hurezi.. O bucurie a ochilor această mănăstire. Și a spiritului. În spatele mănăstirii este un lac cu păstrăvi și de-a lungul lui sunt minitauri de intrări în biserici specifice fiecărei zone. Priveliștea spre munții Făgăraș este de neuitat.

Pe drum în sus, spre FĂGĂRAȘ, gășiți câteva viluțe, o păstrăvărie și un alt hotel cu restaurant Floarea Reginei, destul de fițos din câte țin eu minte. Continuând drumul ajungeți la Chilia Părintelui Arsenie Boca și la Cabana  Valea Sîmbetei.

Tot în zona este și un parc Aventură Drăguș. Dacă preferați o altă plimbare va puteți duce până la Izvorul Părintelui Arsenie Boca, cu plecare din spatele Academiei Sâmbăta.

În zona este și stațiune turistică, deci puteți găși cazări după buzunar sau gust. Și restaurante. Noi am ales un langos proaspăt și am refuzat Kurtoskolaci-ul de la gherete. Puteți încerca să dormiți și la Academia Sâmbăta, dar nu știu exact cum sunt condițiile. Oricum am văzut că este destul de plin acolo.

La Sâmbătă de Jos puteți vedea o minunată Herghelie de Cai Liptani, cu o lungă tradiție la noi în țară. Herghelia este înființată în 1874. Nu am apucat să o vizităm și anul acesta, dar vom reveni.